Most s několika nej-
Podrobnosti události
- 01. Červen 1850
- Praha 1, 8, 7
- Věra Ježková
Negrelliho viadukt spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanici s holešovickou částí Bubny. Je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším pražským mostem přes Vltavu. Měří 1120 m, a je tak i nejdelším železničním a celkově třetím nejdelším mostem v Česku.
Viadukt byl postaven jako součást drážďanské větve projektu Severní státní dráhy Olomouc–Praha–Drážďany. Byl budován v letech 1846 - 1849. Po svém dokončení měl 87 kamenných oblouků. Stavba měla být svěřena Janu Pernerovi, který mj. spolupůsobil při navrhování trasy do Drážďan a zřejmě navrhl i současné vedení viaduktu; při nehodě však zemřel. Proto stavbu řídil rakouský inženýr Alois Negrelli.
Negrelliho viadukt je zapsán ve Státním seznamu nemovitých kulturních památek. Dlouho odkládaná rekonstrukce viaduktu začala v roce 2017. Jako termín jeho otevření byl stanoven 1. červen 2020, tedy 170 let poté, kdy po něm přejel první vlak.
Komentáře
10:25 7. 1. 2020
04:10 7. 1. 2020
04:09 7. 1. 2020
01:29 5. 1. 2020
Komentovat mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlášení